معرفی ژوپیتر نوت بوک

زمان مطالعه: 10 دقیقه ویرایش: 1401/10/14

سلام! امیدوارم حالتون خوب باشه!

با یه مقاله معرفی و آموزش دیگه در خدمت شما هستیم و قصد داریم تا شما رو با یک وب برنامه به درد بخور آشنا کنیم که استفاده از اون روز به روز در بین برنامه نویسان حرفه ای و صاحب نام، در حال افزایش چشمگیری هستش.

 

اول از همه بریم سراغ اینکه اصلا چرا ژوپیتر نوت بوک رو برای معرفی به شما انتخاب کردیم:

علت اصلی معرفی ژوپیتر نوت بوک به شما، Open-source یا همون منبع باز بودن این وب برنامه هستش که میتونه یه مزیت خیلی خوب برای هر برنامه ای محسوب بشه تا به واسطه اون کاربر بیشتری رو جذب کنه و جالبه بدونید ساخت و ارائه پروژه ژوپیتر نوت بوک برای توسعه دهندگان اون هیچ سود مالی نداشته!

دلیل دیگه انتخاب ژوپیتر نوت بوک برای معرفی، این هستش که این برنامه قابلیت توسعه گسترده کد، تصویر و... رو تنها در مرورگر برای ما فراهم میکنه که میتونه باعث راحت تر شدن هرچه بیشتر کارهای ما و افزایش چشمگیر سرعت در انجام پروژه هامون بشه.

در پایان این بخش هم جا داره اشاره خیلی ریزی داشته باشیم به دو بخش اصلی ژوپیتر نوت بوک که در ادامه در مورد اونها بیشتر بحث میکنیم؛ دو بخش Kernel  و Dashboard. در بخش Kernel میشه کد ها رو اجرا کرد و در قسمت Dashboard میتونیم کد های قبلی رو مشاهده کنیم و اونها رو ویرایش کنیم یا حتی اینکه Kernel رو تغییر بدیم! :)

 

در ادامه هم دو عکس از این بخش ها به شما عزیزان نمایش داده میشه تا آشنایی بیشتری با این قسمت ها در محیط گرافیکی ژوپیتر داشته باشید:

 


بدون وقفه میریم سراغ مراحل نصب ژوپیتر نوت بوک:

1- محیط cmd رو با راست کلیک و انتخاب گزینه Run as administrator اجرا کنید. (دقت کنید که باز کردن این محیط باید دقیقا به همین شیوه انجام بشه).

2- حالا وقتشه که دستور نصب ماژول ژوپیتر رو بنویسید (البته حواستون باشه که حتما باید به اینترنت متصل باشید).

pip install jupyter

نکته: ممکنه بعد از اجرای این دستور در محیط cmd با ارور عدم بروزرسانی pip مواجه بشید که در این صورت لازمه کد زیر رو وارد کرده و pip خودتون رو بروزآوری کنید.

python -m pip install --upgrade pip

5- و لحظه موعود فرا رسید :) با دستور زیر ژوپیتر نوت بوک رو ران کنید (بعد از اجرای این کد، مرورگر پیش فرض دستگاهتون برای شما باز خواهد شد و ژوپیتر نوت بوک رو مشاهده خواهید کرد).

jupyter notebook

در پارت بعدی این مقاله با آموزش استفاده با ژوپیتر نوت بوک در خدمت شما خواهیم بود.

heart فراموش نشه :)



3
user نوشته شده توسط سیدامیرحسین دولابی برنامه نویس پایتون، سی پلاس پلاس و مسلط به html, css


دیدگاه


برای ثبت دیدگاه، وارد شوید